FAQ – Klantenservice

FAQ – Klantenservice2023-02-03T13:56:12+02:00
Waarom kan ik niet betalen met Betaal na Ontvangst?2023-01-17T14:34:02+02:00

Er bestaan diverse redenen waarom uw betaalverzoek om achteraf te betalen via MultiFactor kan worden afgekeurd. U dient bijvoorbeeld uw eerste bestelling te hebben betaald, alvorens u een tweede keer een Betaal na Ontvangst transactie kunt plaatsen. Ook hanteren webwinkels en MultiFactor een minimale en maximale orderwaarde voor een bestelling. U kunt hierover meer informatie opvragen bij de webwinkel.

Wilt u informatie over waarom u niet kunt betalen met MultiFactor. Stuurt u dan een email naar klantenservice@multifactor.nl. Voordat wij hier inhoudelijk antwoord op kunnen geven verzoeken wij u het volgende naar ons te sturen:

kopie ID-bewijs
datum en tijdstip van de betaalpoging
website van de webwinkelier bij wie de betaalpoging heeft plaats gevonden
gebruikte e-mailadres van de betaalpoging

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Ik heb mijn bestelling volledig retour gestuurd naar de webwinkel. Dien ik nog iets te betalen?2023-01-17T14:09:20+02:00

Afspraken met betrekking tot verzendkosten en retourkosten zijn opgenomen in de Algemene Voorwaarden van de webwinkel. Over het algemeen zijn verzend- en retourkosten voor rekening van de koper. Indien u een bestelling van een webwinkel volledig retour stuurt, kunt u bij de webwinkel nagaan welke kosten er berekend worden. MultiFactor staat buiten de leveringsvoorwaarden of het retourbeleid van de webwinkel.
Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Ik wil het product retour sturen.2023-01-17T14:11:07+02:00

Indien u vragen heeft over het retourneren van producten, verzoeken wij u contact op te nemen met de webwinkel waar u het product heeft gekocht.

U kunt alle informatie over een eventuele retourzending terugvinden op de website van de webwinkel. Retourneren van producten loopt altijd via de desbetreffende webwinkel. Stuurt u het product NIET retour naar MultiFactor.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Wanneer wordt mijn vordering overgedragen aan een incassobureau?2023-01-17T14:13:31+02:00

Wanneer na verscheidene betalingsherinneringen via e-mails wij geen tijdige betaling van u ontvangen, zijn wij genoodzaakt de onbetaalde factuur uit handen te geven aan een incassobureau.

Na de overdracht voldoet u de betaling niet aan MultiFactor, maar aan de desbetreffende incassobureau.
Wij willen u erop attenderen dat een incassobureau extra kosten vraagt voor het vorderen van het verschuldigde bedrag.

Deze kosten zijn wettelijk vastgelegd via de Wet Incasso Kosten (WIK). U betaalt dan niet alleen de oorspronkelijke hoofdsom van uw bestelling, maar daarbovenop ook de kosten van het incassobureau.

Deze kosten beginnen met bedragen tussen de € 40,- tot € 62,50. Indien de vordering is overgedragen aan het incassobureau verloopt alle communicatie via deze instantie.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Wat is de betalingstermijn?2023-01-17T14:31:49+02:00

MultiFactor hanteert een betalingstermijn van 14 dagen.

Wanneer u de digitale factuur ontvangt, heeft u 14 dagen de tijd om het bedrag zonder ophoging aan MultiFactor over te maken.

Indien wij de betaling niet ontvangen heeft u nog eens 5 dagen de tijd om kosteloos uw betaling te voltooien. Na deze termijn ontvangt u verschillende berichten meteen verhoging van het oorspronkelijke bedrag door administratiekosten.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

U heeft betaald en toch ontvangt u een herinnering?2023-01-17T14:12:53+02:00

Het kan voorkomen dat u de digitale factuur al heeft betaald, maar toch een herinnering van MultiFactor ontvangt. Dit is natuurlijk erg vervelend en we hopen dit zoveel mogelijk te voorkomen.
U kunt dit voorkomen door er voor te zorgen dat de digitale factuur op de uiterste betaaldag is bijgeschreven bij MultiFactor.

U wordt altijd geïnformeerd over het gestelde termijn waarin het bedrag dient te worden betaald.

Wanneer u via een Overboeking wenst te betalen, houdt u er dan rekening mee dat de verwerking van een 1 of 2 dagen duurt vanwege de verwerking van de betaling bij de banken.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Waarom ontvang ik een ophoging?2023-01-17T14:29:48+02:00

U dient de digitale factuur binnen de gestelde betaaltermijn van 14 dagen te voldoen.

Zijn de 14 dagen verlopen dan ontvangt u vervolgens een herinnering van de betaling (zonder ophoging) waar binnen 5 dagen aan dient te worden voldaan. Heeft MultiFactor uw betaling niet binnen deze gestelde termijnen ontvangen?

Dan brengt MultiFactor u extra kosten in rekening van €7.50.

De kosten zijn gebaseerd op de administratieve kosten die MultiFactor maakt om u aan de betaling te herinneren (aanmaningskosten) en de wettelijke rente over het verschuldigde bedrag.
Voorkom een ophoging door binnen de gestelde betalingstermijn de factuur te voldoen.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Ik heb een deel van de producten retour gestuurd. Krijg ik een aangepaste factuur?2023-01-17T14:10:27+02:00

Wanneer u een deel van de bestelling retour stuurt aan de webwinkel, wordt MultiFactor door de webwinkel op de hoogte gesteld. U ontvangt van MultiFactor een aangepaste digitale factuur.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Wie is MultiFactor?2023-01-17T14:37:21+02:00

MultiFactor is gespecialiseerd in het achteraf betaalproces van de dienst Betaal na Ontvangst van MultiSafepay.

Via MultiSafepay bieden wij webwinkeliers de mogelijkheid om naast de bestaande betaalmogelijkheden een achteraf betaalmethode aan te bieden aan hun klanten.

Webwinkeliers zijn volgens de Nederlandse wet en regelgeving verplicht een achteraf betaalmethode aan te bieden aan consumenten.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Hoe werkt Betaal na Ontvangst voor consumenten?2023-01-17T14:36:53+02:00

Selecteer in de webwinkel bij het afrekenen de optie ‘Betaal na Ontvangst’ en vul de gevraagde gegevens in. De gegevens worden binnen enkele seconden gecontroleerd, waarna de betaling kan worden afgerond. De webwinkel verstuurt het product en u ontvangt later van MultiFactor een digitale factuur. U kunt uw betaling verrichten door op de betaallink te klikken die u in het betaalverzoek heeft ontvangen.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Waarom betaal ik aan MultiFactor?2023-01-17T14:35:51+02:00

MultiFactor B.V. is het bedrijf dat het achteraf betaalproces van Betaal na Ontvangst uitvoert. Wij zijn gespecialiseerd in het veilig verwerken van achteraf betaaloplossingen voor consumenten.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Wat houdt de gegevenscontrole in?2023-01-17T14:35:10+02:00

De door u ingevulde gegevens worden door MultiFactor gecontroleerd ten behoeve van de klantidentificatie en -acceptatie. Door de gegevens te toetsen is MultiFactor in staat om eventueel misbruik van de achteraf betaaldienst tegen te gaan.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Bent u een nieuwe klant bij MultiFactor?2023-01-17T14:33:19+02:00

Het kan zijn dat het bedrag voor uw eerste order te hoog is. MultiFactor stelt uit veiligheidsoverwegingen als voorwaarde dat een maximaal bedrag voor een eerste order, bijvoorbeeld €150,- bedraagt. U kunt ervoor kiezen om een een bestelling met een lager bedrag te plaatsen, of met een andere betaalmethode te betalen.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Heeft u al meerdere bestellingen openstaan bij MultiFactor?2023-01-17T14:32:33+02:00

Dan adviseren we u om eerst de openstaande orders te betalen. Pas na betaling van de openstaande orders kan er weer een volgende bestelling worden geplaatst via de optie Betaal na Ontvangst.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Ik ben mijn digitale factuur kwijt. Kan ik nogmaals de digitale factuur ontvangen?2023-01-17T14:31:15+02:00

Wanneer u een kopie van uw digitale factuur wilt ontvangen stuurt u een e-mail naar de Support afdeling van MultiFactor: 

 – klantenservice@multifactor.nl

Met de gegevens van de digitale factuur kunt u de betaling voltooien door middel van een iDEAL-betaling of via een bankoverboeking.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Ik ontvang een digitale factuur, maar ik heb het bestelde product nog niet ontvangen.2023-01-17T14:28:49+02:00

Als u het bestelde product nog niet heeft ontvangen, neemt u dan direct contact op met de betreffende webwinkel.

MultiFactor verzorgt enkel de betaling van de bestelling en is niet betrokken of verantwoordelijk voor de verzending van een product.
De webwinkelier geeft bij MultiFactor aan wanneer het product is verzonden.

MultiFactor stuurt na berichtgeving van de webwinkelier op het momement van verzenden de factuur naar de consument naar het opgegeven email adres.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Is betalen met de digitale factuur van MultiFactor veilig?2023-01-17T14:27:22+02:00

Ja, betalen via een digitale factuur is veilig. U rekent af via een iDEAL-betaling of via een Overboeking.

Beiden kunnen worden voldaan middels internetbankieren. Door te klikken op de betaallink in de e-mail, komt u via iDEAL in de beveiligde betaalomgeving van uw eigen bank. Hier kunt u betalen zoals u gewend bent.

Het is wel uw eigen verantwoordelijkheid om beide mogelijkheden te controleren op de juistheid van de gegevens.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Kan ik de digitale factuur door iemand anders laten afrekenen?2023-01-17T14:25:43+02:00

Ja, dat is mogelijk. U kunt de digitale factuur eventueel doorsturen naar het e-mailadres van degene die betaalt. Let wel dat u alsnog eindverandwoordelijke bent voor de betaling.

De ontvanger van de betaallink kan via de betaallink via iDEAL of een Overboeking het bedrag voldoen.

Bij het uitvoeren van een bankoverboeking verzoeken wij u te controleren of alle betaalkenmerken (zoals de begunstigde, MultiFactorkenmerk en het bedrag) juist worden vermeld. Indien deze gegevens niet correct worden overgenomen wordt de betaling naar uw rekening teruggestort.

Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Waar is het bedrag van een ophoging van MultiFactor op gebaseerd?2023-01-17T14:14:32+02:00

Volgens de Wet Incasso Kosten (WIK) is MultiFactor gerechtigd om kosten in rekening te brengen, wanneer een consument niet binnen de gestelde betalingstermijn betaalt. De kosten zijn gebaseerd op gemaakte aanmaningskosten en de wettelijk rente over het verschuldigde bedrag.
Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Ik heb vragen over mijn bestelling.2023-01-17T14:07:29+02:00

Indien u vragen heeft over uw bestelling, neemt u dan rechtstreeks contact op met de desbetreffende webwinkel waar u het product heeft aangeschaft. MultiFactor draagt enkel zorg voor de digitale facturatie en de achteraf betaling van een bestelling.
Is uw vraag niet beantwoord? Stuurt u dan een e-mail naar – klantenservice@multifactor.nl

Het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden?

U kunt via email of telefoon contact opnemen met onze klantenservice.

Email: klantenservice@multifactor.nl
Telefoon: 020 8500 533

Go to Top